במידה ומתגלה לקות שמיעה קבועה וניתנה המלצה לשיקום שמיעה- לקוחות מאוחדת זכאים להשתתפות בהתאמה ורכישה של מכשירי שמיעה אחת לשלוש וחצי שנים. למאוחדת הסכם עם ספקי מכשירי שמיעה בפריסה ארצית. במסגרת הסכמים אלו, מותאמים ונמכרים מגוון רחב של מכשירים במכוני הקופה ובמכונים שאושרו מקצועית על ידי מאוחדת.
תהליך התאמה ורכישת מכשירי שמיעה
- לאחר ביצוע בדיקת שמיעה מקיפה במכוני הקופה, מקבלים המלצה למכשיר שמיעה. בתהליך ההמלצה מוצע למבוטח לנסות מכשירי שמיעה במכוני הקופה או אצל ספקי הסדר.
- א. במידה והמבוטח בוחר לבצע התאמת מכשיר במכון הקופה , יש לגשת למזכירות מכון השמיעה לקביעת תור להתאמת המכשיר ולקבלת מכשיר לניסיון.
- ב. במידה והמבוטח בוחר לבצע התאמת מכשיר שמיעה אצל ספק הסדר, עליו לפנות למרפאה עם תוצאות בדיקת השמיעה וסיכום הייעוץ שנערך במכון השמיעה (בו התבצעה בדיקת השמיעה) להוצאת טופס התחייבות לספק מכשירי השמיעה. ההתחייבות תונפק עבור דרגת המכשיר שנבחרה (A/B/C) לפי המלצת מכון השמיעה ולפי צרכי המבוטח. לאחר מכן יש להגיע לספק מכשירי השמיעה לצורך התאמת מכשיר השמיעה. במידה ותהיו מעוניינים לשנות את קטגוריית המכשיר שהומלצה לכם, תוכלו להגיע למרפאה לקבלת התחייבות לקטגוריה שונה (כרוך בתשלום השתתפות עצמית בהתאם לזכאות). הספקים איתם עובדת מאוחדת לצורך התאמת מכשירי שמיעה הם"אריה", "מדטכניקה אורתופון", "מדנט", ו - "שטיינר" בלבד. לאיתור סניפי הספקים במדריך השירותים (ברשימת "אני מחפש", יש לבחור "שירותים במאוחדת" ולאחר מכן ב-"תחום השרות" יש להקליד "מכשירי שמיעה"). יש להביא את תוצאות בדיקת מכון השמיעה, הפניית רופא אף אוזן גרון, טופס הייעוץ וטופס ההתחייבות.
- התאמה אופטימאלית דורשת לעיתים כמה פגישות עם קלינאי תקשורת. לאחר התאמת המכשיר יקבל הלקוח את המכשיר לתקופת ניסיון של עד 45 יום.
- רכישת מכשיר השמיעה - בתום תקופת הניסיון, במידה והלקוח מעוניין במכשיר, יחתום על טופס שביעות רצון בו הוא מאשר כי הוא מעוניין במכשיר שהותאם לו. במידה והמבוטח אינו מעוניין במכשיר, יש להחזירו למכון. הגבייה במכון הקופה תבוטל/ ההתחייבות הכספית תוחזר ללקוח, והלקוח יחזירה למרפאה.
שתלי שבלול (cochlear implants)
כאשר ישנה המלצה להשתלה, התהליך יבוצע באחד ממרכזי ההשתלה בבתי חולים ובליווי המסגרת השיקומית. על מנת לקבל התחייבות להשתלה מקופת החולים- יש לשלוח את כל המסמכים הרלוונטיים דרך מזכירות המרפאה לקלינאי/ת התקשורת הארצית. במידה והמבוטח עומד בקריטריונים לזכאות לשתל, יתקבל אישור במערכת.
אביזרי עזר לשמיעה
לקוחות מאוחדת בעלי הביטוחים המשלימים "מאוחדת עדיף", ו"מאוחדת שיא" הסובלים מירידה בשמיעה, זכאים .לרכישת אביזרי עזר לשמיעה בהשתתפות עצמית נמוכה אחת לשנתיים, אביזר אחד מכל קטגוריה משתי קטגוריות קיימות. ההזמנה מבוצעת דרך בתי המרקחת לאחר מסירת בדיקת השמיעה למרפאה ואישור הזכאות במערכת.